Pamatujete dobu socialismu a narodili jste se na konci šedesátých či v sedmdesátých letech? Tato generace je také přezdívána tzv. „Husákovými dětmi“, tehdy se v naší zemi rodilo opravdu mnoho dětí, ale nerodily se tu jen děti. Šedesátá a sedmdesátá léta přinesla naší zemi značný rozkvět automobilového průmyslu. V roce 1968 započala rekonstrukce továrny na automobily AZNP Mladá Boleslav (Automobilové závody Národní podnik Mladá Boleslav) a současně s tím se počítalo s modernizací stávajícího lidového, velmi oblíbeného vozu Škoda 1000 MB, přezdívaného jako „Embéčko“.Cílem tohoto projektu se staly dva vozy, které opouštěly brány automobilky od roku 1969 až do roku 1977. Byly to Škoda 100 a Škoda 110. Vozy byly na svou dobu velmi moderní a byly také oblíbené v zahraničí. Pochopitelně se vyráběly i závodní speciály. V Mladé Boleslavi se jich za dobu necelých osmi let podařilo vyrobit a vypustit do světa více než milion kusů. V současné době se s těmito automobily můžete potkat na silnicích například při spanilých jízdách veteránů, takže Škoda 100 a Škoda 110 nejsou jen mrtvými kusy plechu, který se proměnil v kovový šrot. Zároveň si ovšem můžete tyto lidové automobily připomenout modelem auta Škoda 110 L červené barvy v závodní verzi s číslem 5, který se zúčastnil Rallye Tour d`Europe v roce 1971. Možná vám tento vůz nic neřekne, protože vám v té době byly, jako mně, pouhé tři roky, nicméně můžete si jím připomínat tu dobu, kdy jste pobíhali venku po ulici jen v nátělníku a trenýrkách a užívali jste si spolu s vašimi rodiči klid a pohodu mnohem poklidnější doby, i když se o ní říká, že je to doba „normalizace“. Některé modely aut jsou ruční práce. Není to tedy hračka pro děti. Kupříkladu tento model je do detailů propracované autíčko v měřítku 1:43 v sytě červené barvě, které by mohlo vyzdobit psací stůl v kanceláři nebo poličku v obývacím pokoji.