Správné složení jídelníčku

1.       Rozložení živin
Nemyslete si, že zhubnete pomocí toho, že se budete vyhýbat pečivu. Právě naopak. I pečivo Vám může pomoci k hubnutí. Pokud se podíváte na internet a zadáte ‚poměr živin ve stravě‘, vyjede Vám, že až 60 % tvoří právě sacharidy. Sacharidy jsou energie, kterou naše tělo potřebuje k fungování, proto byste se jim neměli vyhýbat.
Stejně tak je to s tuky, které by měly tvořit až 30 %. Na rozdíl od sacharidů jsou tuky energie, která se v našem těle uschová a tělo ji využije, když bude potřeba.
Poslední složkou jsou bílkoviny. Ty mohou tvořit až 25 % našeho jídelníčku (záleží na Vaší denní aktivitě). Bílkoviny napomáhají růstu svalů, mají zhruba stejnou kalorickou hodnotu jako sacharidy (1 g = 4 kcal), ale nezapomínejte, že s ničím se nesmí přehánět. Přestože jsou bílkoviny skvělý zdroj energie, jakmile jich budete mít v těle velký nadbytek, tělo přestane správně fungovat.
Jídlo z fastfoodu
2.       Co jíst
Nyní už víte, do jakého poměru živin byste svůj denní jídelníček měli rozporcovat. Teď už jen vědět, co jíst.
Pod pojmem jíst zdravě, si každý z nás představí něco jiného. Pro někoho to znamená nejíst jídlo z rychlých občerstveních, někdo jiný zase jíst hodně ovoce a zeleniny. Jíst zdravě je totiž velmi irelevantní a subjektivní pojem. Jídlo totiž není jen zdravé nebo nezdravé. Musíte ho rozlišovat na to více zdravé a prospěšnější pro Vaše tělo a to méně.
Mnohem lepší indikátor ‚zdravosti potravin‘ je jejich obsah a glykemický index. Glykemický index je bezrozměrné číslo, které určuje, jak rychle se z dané potraviny zpracuje glukóza. Pokud má potravina vyšší glykemický index, znamená to, že se Vám glukóza z dané potraviny rychleji vstřebá, což zapříčiní, že Vy se budete cítit hladoví. Takže čím nižší má potravina glykemický index, o to na delší dobu Vás zasytí.         
Neměli byste zapomínat i na další důležitou složku stravy – ovoce a zeleninu. Obsahuje vlákninu, která Vás též zasytí, a navíc pomáhá trávení. Ovoce byste měli sníst minimálně 2 kusy denně a zeleniny kolik chcete, protože narozdíl od ovoce neobsahuje cukry.    
Ovoce a zelenina                    
3.       Čemu se vyhnout
Asi nebude nikomu žádnou novinkou, že zdravé stravovaní neprobíhá ve fastfoodech. Pokud jste se rozhodli, že budete jíst zdravěji, budete se muset rozloučit nejen s fastfoodem, ale také s polotovary (hotovkami), a také s ‚nezdravým‘ mlsáním (samozřejmě to nemusíte vyhánět do extrému a čas od času si nějakou sladkost dopřát, ale rozhodně by neměla být na Vašem jídelníčku denně).